راهنمای ثبت نام و نگارش مقالات

صفحه اصلی > راهنمای ثبت نام و نگارش مقالات

=> مراحل ثبت نام و نام نویسی در سایت همایش :
1 - در 
سامانه کاربران سایت ثبت نام کنید.
2 - به ایمیل خود رفته و ایمیل ارسالی از طرف سیستم را مشاهده و بر روی لینک فعالسازی موجود در ایمیل کلیک کنید.
3 - به سایت همایش بازگشته و وارد قسمت ورود در سامانه کاربران شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را در آنجا وارد نمایید .

=> ارسال مقاله :
پس از ورود به سامانه کاربران جهت ارسال مقاله از منو های موجود به منو ارسال مقاله جدید بروید .
توجه نمایید که فایل چکیده مقاله و اصل مقاله شما باید به صورت جداگانه در سایت درج شود . (دو فایل با فرمت zip)
در منو ارسال مقاله جدید فقط چکیده مقاله از شما خواسته می شود .
سپس در منو وضعیت مقالات شما می توانید اصل مقاله خود را نیز ارسال کنید .

=> هزینه شرکت در همایش :
جهت اطلاع از هزینه ها اینجا کلیک کنید !


راهنماي تدوين چکیده مقالات

 

عنوان

 

 

نویسندة اول ، نویسندة دوم ،

سمت نویسندة اول

سمت نویسندة دوم

Email:

شماره تماس

نکاتی درباره نوشتن چکیده مقاله               

چکیده مقاله با اهمیت‌ترین قسمت یک مقاله بعد از عنوان است. چکیده باید خلاصه، کوتاه و در بر دارنده مختصری از هر یک از بخش های مقاله یعنی (مقدمه)، (مواد و روش ها)،( نتایج) و (بحث) باشد. چکیده باید(1) اهداف اصلی و دامنه تحقیق را اعلام کند، (2) روش های بکار گرفته را توصیف کند، (3) نتایج را به صورت خلاصه ذکر کند و (4) نتیجه گیری های اصلی را ارائه کند.

چکیده ای که به خوبی آماده شده باشد، خوانندگان را به شناسایی سریع و دقیق محتوای یک مقاله، تعیین ارتباط و مناسب آن مقاله با علایق آنها و در نتیجه تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آنها باید سند فوق را به طور کامل بخوانند یا خیر، قادر می سازد.

چکیده باید:

۱- دقیق باشد: یعنی محتوای مقاله شما را به صورت مناسب نشان دهد. سعی کنید مطالب و یافته‌های مهم خود را حتماً آورده و مطالب زائد را حذف کنید.

۲- مختصر باشد: تعداد کلمات چکیده برای این همایش حداکثر 500 کلمه است.

۳- بدون ارزشیابی باشد: شما تنها باید همانند یک داور بی طرف نتایج خود را گزارش کنید و از ارزشیابی مقاله خود پرهیز نمایید

۴- استفاده از افعال مناسب: برای گزارش یافته‌های خود باید از افعال گذشته استفاده نمایید و برای نتیجه‌گیری و ذکر کاربردهای مقاله از زمان حال استفاده نمایید.

۵- رعایت استاندارد جملات: در یک چکیده معمولاً بخش‌های مختلف دارای تعداد جملات استانداردی هستند: مقدمه یا زمینه (در حد یک جمله)، هدف (در حل یک جمله)، روش‌ها (در حد دو جمله)، یافته‌ها (در حد یک یا دو جمله)، نتیجه‌گیری (در حد یک جمله).

با توجه به آنچه که گفته شد، پیشنهاد ما این است که در هنگام نوشتن چکیده مقاله با دقت و صرف زمان کافی عمل نمایید. نتیجه یک پژوهش زمان‌بر و هزینه بر شما در چکیده خلاصه شده و می‌تواند در موفقیت یا شکست کارتان تأثیر گذار باشد.

توصیه نهایی ما این است که خواندن چکیده مقالات معتبر را فراموش نکنید. مجلات معتبر یک استاندارد برای یادگیری نگارش مقاله و به خصوص چکیده هستند.

 

 

 

چکيده شامل حداکثر 500 کلمه با قلم بی لوتوس اندازه 13 براي نوشتار فارسي و با قلم Times New Roman با اندازه 10 براي لغات انگليسي نوشته شود.

 

کلمات کليدي:حداكثر7 کلمه،مجزا شده باويرگول، با قلم بی لوتوساندازه ١3برای نوشتار فارسی و با قلم Times New Roman با اندازه 10 براي لغات انگليسي.

راهنمای تدوین

  • نام و نام‌خانوادگی نویسنده(گان) به فارسی و انگلیسی؛
  • میزان ‌تحصیلات، رتبة علمی، گروه‌ آموزشی، نام ‌دانشکده، دانشگاه و شهر محل ‌دانشگاه نویسنده/ نویسندگان به فارسی و انگلیسی؛
  • معرفی نویسندة مسئول در صورت تعدد نویسندگان؛
  • درج نشانی پست الکترونیک نویسنده/ نویسندگان؛
  • نشانی، کدپستی، ‌شمارة تلفن نویسندة مسئول؛

پذیرش اولیة مقاله مشروط به رعایت نکات «راهنمای تدوین مقاله» و پذیرش نهایی و چاپ مشروط به تأیید شورای داوری است. در هر صورت، نتیجه به نویسنده اعلام خواهد شد.

صفحات مقاله حداقل 15 و حداکثر 25 صفحه باشد و درمجموع از8000 کلمه تجاوز نکند. درضمن، مقاله با قلم بی‌لوتوس 13 در برنامة 2007 Word حروف‌نگاری و به‌همراه فایل pdf ارسال شود.

داشتن عنوان، چکیده (حداکثر 500 کلمه) و واژه‌های کلیدی (حداکثر 7 واژه)،

مقاله‌ها مشتمل بر مقدمه، مباحث اصلی، نتیجه‌گیری و فهرست منابع باشد.

معادل خارجی اسامی خاص، اصطلاحات و واژگان در متن، درون پرانتز قرار گیرد.

شیوة استناد

ارجاعات مقاله‌، درون متنی و به‌شیوة زیر باشد:

برای ارجاع به منابع، بلافاصله، پس از نقل ‌قول مستقیم (داخل گیومه)، نام‌ خانوادگی نویسندة کتاب یا مقاله، سال انتشار، شمارة جلد و صفحة منبع مورد نظر، درون پرانتز آورده شود. مثال: (حقیقی، 1366: ج1/210)

برای ارجاع به منابع، بلافاصله، پس از نقل‌قول غیرمستقیم، نام ‌خانوادگی نویسندة کتاب یا مقاله، سال انتشار و شمارة جلد، درون پرانتز آورده شود. مثال: (حقیقی، 1366: ج1/ 21 ـ 25)

ارجاعات درون متنی غیرفارسی، به‌شیوۀ قبل و به زبان اصلی آورده شود. مثال: (Nelson, 2003: 115)

اگر از نویسنده‌ای در یکسال بیش از یک اثر منتشر شده باشد، با قراردادن حروف الف، ب، پ، و ...، در زبان فارسی و حروف a،b ، و...، در زبان‌های خارجی، پس از سال انتشار، آثار از هم متمایز شوند.

در صورت استفاده از فرهنگ یا دانشنامه‌ای که سرویراستار دارد، نام او، سال انتشار، شماره صفحه، درون پرانتز آورده ‌شود. اگر به مقالة خاصی ارجاع داده می‌شود، نام مؤلف مقاله، سال انتشار و صفحة منبع مورد نظر، درون پرانتز آورده شود. غیر از موارد مذکور، نام فرهنگ یا دانشنامه، سال انتشار و صفحة منبع مورد نظر، درون پرانتز آورده ‌شود.

ارجاعاتِ تکراری، کامل و مانند بار نخست آورده ‌شود و از کاربرد واژه‌های «همان»، «پیشین» و «مانند آن» در متن و یا ترسیم خط به‌جای نام مؤلف در منابع خودداری شود.

منابع: در پایان مقاله، ابتدا منابع فارسی و سپس منابع لاتین، براساس نام‌خانوادگی نویسنده، به‌ترتیب حروف الفبا و به صورت زیر ذکر شود:

کتاب: نام‌ خانوادگینویسنده/ نویسندگان، نام‌ نویسنده/ نویسندگان (تاریخ‌ انتشار). نام کتاب به‌صورت ایتالیک (ایرانیک)، نام مترجم یا مصحح، شمارۀ جلد، نوبت چاپ، محل انتشار:نام ناشر.

مقاله: نام خانوادگی نویسنده، نام ‌نویسنده (تاریخ انتشار). «عنوان مقاله»، نام مترجم، نام نشریه به صورت ایتالیک (ایرانیک)، سال نشریه، شمارة نشریه، شمارة صفحات مربوط به مقاله.

منابع اینترنتی: نام‌ خانوادگی نویسنده، نام نویسنده (تاریخ دسترسی). «عنوان مقاله»، نام وب‌سایت (یا عنوان نشریة الکترونیکی، جلد، شماره، سال)، صفحه، آدرس اینترنتی.

نمونه :

نای، رابرت دی. (1381(.  سه مکتب روان‌شناسی، دیدگاه‌های فروید، اسکینر، و راجرز، ترجمۀ سیداحمد جلالی، تهران: پادرا.

پورکریمی، جواد (1377). «تحقیق رابطۀ انگیزش پیش‌رفت با سبک رهبری مدیران مدارس ابتدایی شهر تهران»، فصل‌نامۀ اندیشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نوین تربیتی، ش 3.

لطف‌‌آبادی، حسین (1384). روان‌شناسی تربیتی، تهران: سمت.

 

Kuan Chen, T (2013). ‘Leadership recipes for promoting students' creativity’, International Journal of Humanities and Social science, 3 (5).

Sternberg, R. (2008). Cognitive psychology, New York: Cambridge University Press.